Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.

Predstavitev potez: Razlika med redakcijama


m (tipkarske napake)
 
(5 vmesnih redakcij istega uporabnika ni prikazanih)
Vrstica 1: Vrstica 1:
Predstavitev šahovske igre vključuje predstavitev pozicij in potez. Pozicije predstavljajo stanja igre, poteze pa operatorje, ki spreminjajo eno pozicijo v drugo pozicijo. Obe predstavitvi morajo biti sposobne izvajati naslednje operacije:
+
Poteze izvajamo in jih shranjujemo za kasnejšo uporabo znotraj iskalnih algoritmov. Zato predstavitev potez mora biti kompaktna in jedrnata. Možna predstavitve poteze je s pomočjo 16 bitnih števili in naslednjimi bitnimi maskami:
  
* naredi potezo
+
0000000000111111 - polja s katerega figuro premikamo<br>
* vrni potezo
 
* ustvari seznam vseh možnih potez
 
* ustvari seznam potez jemanja
 
* ovrednoti pozicijo
 
* shrani poteze
 
* primerjava pozicij
 
* nastavi pozicijo
 
* preverjanje ali se je pozicija ponovila tri krat
 
* preverjanje pravila 50 potez
 
* preverjanje ali je kralj v šahu
 
 
 
Vse naštete operacije morajo biti časovno zelo učinkovite, kajti uporabljamo jih znotraj iskalnega algoritma.
 
Tako se učinkovitost predstavitve šahovske igre prenese tudi na učinkovitost šahovskega programa.
 
 
 
Poteze so predstavljene z 16 bitnimi števili in naslednjimi bitnimi maskami:
 
 
 
0000000000111111 - polja z katerega figuro premikamo<br>
 
 
0000001111000000 - figura promocije (opcijsko)<br>
 
0000001111000000 - figura promocije (opcijsko)<br>
 
1111110000000000 - polja na katero figuro premikamo<br>
 
1111110000000000 - polja na katero figuro premikamo<br>
  
Prvih šest bitov se uporablja za opis polja z katerega premikamo figuro, naslednjih štiri bite za figuro promocije in zadnjih šest bitov za polje na katerega figuro premikamo. Figura promocije je opcijska.
+
Prvih šest bitov se uporablja za opis polja s katerega premikamo figuro, naslednjih štiri bite za figuro promocije in zadnjih šest bitov za polje na katerega figuro premikamo. Figura promocije je opcijska.
  
 
[[Category:Borko Bošković]]
 
[[Category:Borko Bošković]]
 +
[[Category:Raziskovalna dejavnost]]
 
[[Category:Šahovski program BBChess]]
 
[[Category:Šahovski program BBChess]]
 +
[[Category:Predstavitev šahovske igre]]
  
 
[[en:Move representation]]
 
[[en:Move representation]]

Trenutna redakcija s časom 11:56, 20. oktober 2006

Poteze izvajamo in jih shranjujemo za kasnejšo uporabo znotraj iskalnih algoritmov. Zato predstavitev potez mora biti kompaktna in jedrnata. Možna predstavitve poteze je s pomočjo 16 bitnih števili in naslednjimi bitnimi maskami:

0000000000111111 - polja s katerega figuro premikamo
0000001111000000 - figura promocije (opcijsko)
1111110000000000 - polja na katero figuro premikamo

Prvih šest bitov se uporablja za opis polja s katerega premikamo figuro, naslednjih štiri bite za figuro promocije in zadnjih šest bitov za polje na katerega figuro premikamo. Figura promocije je opcijska.