Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.

Predstavitev potez: Razlika med redakcijama


Vrstica 1: Vrstica 1:
The representation of a chess game includes representation of positions and moves. Positions represent states of game and moves represent operators which are used to achieve transition from one position to another. Both of these representations must be able to do the following operations:
+
Predstavitev šahovske igre vključuje predstavitev pozicij in potez. Pozicije predstavljajo stanja igre, poteze pa operatorje, ki spreminjajo eno pozicijo v drugo pozicijo. Obe predstavitvi morajo biti sposobne izvajati naslednje operacije:
  
* make move
+
* naredi potezo
* unmake move
+
* vrni potezo
* generate a list of all possible moves
+
* ustvarei seznam vseh možnih potez
* generate a list of all possible capture moves
+
* ustvari seznam potez jemanja
* evaluate a position
+
* ovrednoti pozicijo
* store moves
+
* shrani poteze
* compare positions
+
* primerjava pozivcij
* set position
+
* nastavi pozicijo
* check if position has been repeated 3 times
+
* preverjanje ali se je pozicija ponovila tri krat
* check rule of 50 moves
+
* preverjanje pravila 50 potez
* check if king is in check
+
* preverjanje ali je kralj v šahu
  
All of these operations must be very time efficient because they take place inside the search algorithm. Efficient presentation of game will therefore exhibit an efficient chess program.
+
Vse naštete operacije morajo biti časovno zelo učinkovite, kajti uporabljamo jih znotraj iskalnega algoritma.
 +
Tako se učinkovitost predstavitve šahovske igre prenese tudi na učinkovitost šahovskega programa.
  
The move is represented by a 16-bit integer value with following bit mask.
+
Poteze so predstavljene z 16 bitnimi števili in naslednjimi bitnimi maskami:
  
0000000000111111 - index of square from<br>
+
0000000000111111 - polja z katerega figuro premikamo<br>
0000001111000000 - promotion piece (optionally)<br>
+
0000001111000000 - figura promocije (opcijsko)<br>
1111110000000000 - index of square to<br>
+
1111110000000000 - polja na kater figuro premikamo<br>
  
First six bits are used for the description of source square, next four for promotion piece type and last six for destination square. Promotion piece type is optionaly.
+
Prvih šest bitov se uporablja za opis polja z katerega premikamo figuro, naslednjih štiri bite za figuro promocije in zadnjih šest bitov za polje na katerega figuro premikamo. Figura promocije je opcijska.
  
 
[[Category:Borko Bošković]]
 
[[Category:Borko Bošković]]

Redakcija: 09:22, 14. oktober 2006

Predstavitev šahovske igre vključuje predstavitev pozicij in potez. Pozicije predstavljajo stanja igre, poteze pa operatorje, ki spreminjajo eno pozicijo v drugo pozicijo. Obe predstavitvi morajo biti sposobne izvajati naslednje operacije:

  • naredi potezo
  • vrni potezo
  • ustvarei seznam vseh možnih potez
  • ustvari seznam potez jemanja
  • ovrednoti pozicijo
  • shrani poteze
  • primerjava pozivcij
  • nastavi pozicijo
  • preverjanje ali se je pozicija ponovila tri krat
  • preverjanje pravila 50 potez
  • preverjanje ali je kralj v šahu

Vse naštete operacije morajo biti časovno zelo učinkovite, kajti uporabljamo jih znotraj iskalnega algoritma. Tako se učinkovitost predstavitve šahovske igre prenese tudi na učinkovitost šahovskega programa.

Poteze so predstavljene z 16 bitnimi števili in naslednjimi bitnimi maskami:

0000000000111111 - polja z katerega figuro premikamo
0000001111000000 - figura promocije (opcijsko)
1111110000000000 - polja na kater figuro premikamo

Prvih šest bitov se uporablja za opis polja z katerega premikamo figuro, naslednjih štiri bite za figuro promocije in zadnjih šest bitov za polje na katerega figuro premikamo. Figura promocije je opcijska.