Predstavitev potez: Razlika med redakcijama
Vrstica 1: | Vrstica 1: | ||
− | + | Predstavitev šahovske igre vključuje predstavitev pozicij in potez. Pozicije predstavljajo stanja igre, poteze pa operatorje, ki spreminjajo eno pozicijo v drugo pozicijo. Obe predstavitvi morajo biti sposobne izvajati naslednje operacije: | |
− | * | + | * naredi potezo |
− | * | + | * vrni potezo |
− | * | + | * ustvarei seznam vseh možnih potez |
− | * | + | * ustvari seznam potez jemanja |
− | * | + | * ovrednoti pozicijo |
− | * | + | * shrani poteze |
− | * | + | * primerjava pozivcij |
− | * | + | * nastavi pozicijo |
− | * | + | * preverjanje ali se je pozicija ponovila tri krat |
− | * | + | * preverjanje pravila 50 potez |
− | * | + | * preverjanje ali je kralj v šahu |
− | + | Vse naštete operacije morajo biti časovno zelo učinkovite, kajti uporabljamo jih znotraj iskalnega algoritma. | |
+ | Tako se učinkovitost predstavitve šahovske igre prenese tudi na učinkovitost šahovskega programa. | ||
− | + | Poteze so predstavljene z 16 bitnimi števili in naslednjimi bitnimi maskami: | |
− | 0000000000111111 - | + | 0000000000111111 - polja z katerega figuro premikamo<br> |
− | 0000001111000000 - | + | 0000001111000000 - figura promocije (opcijsko)<br> |
− | 1111110000000000 - | + | 1111110000000000 - polja na kater figuro premikamo<br> |
− | + | Prvih šest bitov se uporablja za opis polja z katerega premikamo figuro, naslednjih štiri bite za figuro promocije in zadnjih šest bitov za polje na katerega figuro premikamo. Figura promocije je opcijska. | |
[[Category:Borko Bošković]] | [[Category:Borko Bošković]] |
Redakcija: 09:22, 14. oktober 2006
Predstavitev šahovske igre vključuje predstavitev pozicij in potez. Pozicije predstavljajo stanja igre, poteze pa operatorje, ki spreminjajo eno pozicijo v drugo pozicijo. Obe predstavitvi morajo biti sposobne izvajati naslednje operacije:
- naredi potezo
- vrni potezo
- ustvarei seznam vseh možnih potez
- ustvari seznam potez jemanja
- ovrednoti pozicijo
- shrani poteze
- primerjava pozivcij
- nastavi pozicijo
- preverjanje ali se je pozicija ponovila tri krat
- preverjanje pravila 50 potez
- preverjanje ali je kralj v šahu
Vse naštete operacije morajo biti časovno zelo učinkovite, kajti uporabljamo jih znotraj iskalnega algoritma. Tako se učinkovitost predstavitve šahovske igre prenese tudi na učinkovitost šahovskega programa.
Poteze so predstavljene z 16 bitnimi števili in naslednjimi bitnimi maskami:
0000000000111111 - polja z katerega figuro premikamo
0000001111000000 - figura promocije (opcijsko)
1111110000000000 - polja na kater figuro premikamo
Prvih šest bitov se uporablja za opis polja z katerega premikamo figuro, naslednjih štiri bite za figuro promocije in zadnjih šest bitov za polje na katerega figuro premikamo. Figura promocije je opcijska.