Predstavitev potez
Predstavitev šahovske igre vključuje predstavitev pozicij in potez. Pozicije predstavljajo stanja igre, poteze pa operatorje, ki spreminjajo eno pozicijo v drugo pozicijo. Obe predstavitvi morajo biti sposobne izvajati naslednje operacije:
- naredi potezo
- vrni potezo
- ustvarei seznam vseh možnih potez
- ustvari seznam potez jemanja
- ovrednoti pozicijo
- shrani poteze
- primerjava pozivcij
- nastavi pozicijo
- preverjanje ali se je pozicija ponovila tri krat
- preverjanje pravila 50 potez
- preverjanje ali je kralj v šahu
Vse naštete operacije morajo biti časovno zelo učinkovite, kajti uporabljamo jih znotraj iskalnega algoritma. Tako se učinkovitost predstavitve šahovske igre prenese tudi na učinkovitost šahovskega programa.
Poteze so predstavljene z 16 bitnimi števili in naslednjimi bitnimi maskami:
0000000000111111 - polja z katerega figuro premikamo
0000001111000000 - figura promocije (opcijsko)
1111110000000000 - polja na kater figuro premikamo
Prvih šest bitov se uporablja za opis polja z katerega premikamo figuro, naslednjih štiri bite za figuro promocije in zadnjih šest bitov za polje na katerega figuro premikamo. Figura promocije je opcijska.