Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.

Predstavitev potez


Redakcija dne 09:44, 16. oktober 2006 od Ales (Pogovor | prispevki) (tipkarske napake)

Predstavitev šahovske igre vključuje predstavitev pozicij in potez. Pozicije predstavljajo stanja igre, poteze pa operatorje, ki spreminjajo eno pozicijo v drugo pozicijo. Obe predstavitvi morajo biti sposobne izvajati naslednje operacije:

  • naredi potezo
  • vrni potezo
  • ustvari seznam vseh možnih potez
  • ustvari seznam potez jemanja
  • ovrednoti pozicijo
  • shrani poteze
  • primerjava pozicij
  • nastavi pozicijo
  • preverjanje ali se je pozicija ponovila tri krat
  • preverjanje pravila 50 potez
  • preverjanje ali je kralj v šahu

Vse naštete operacije morajo biti časovno zelo učinkovite, kajti uporabljamo jih znotraj iskalnega algoritma. Tako se učinkovitost predstavitve šahovske igre prenese tudi na učinkovitost šahovskega programa.

Poteze so predstavljene z 16 bitnimi števili in naslednjimi bitnimi maskami:

0000000000111111 - polja z katerega figuro premikamo
0000001111000000 - figura promocije (opcijsko)
1111110000000000 - polja na katero figuro premikamo

Prvih šest bitov se uporablja za opis polja z katerega premikamo figuro, naslednjih štiri bite za figuro promocije in zadnjih šest bitov za polje na katerega figuro premikamo. Figura promocije je opcijska.